Preot Traian Mosic: Din cele traite printre oamenii de la Izvoarele Jiului - Prefata


"Acesta mi'e pamantul care ma imbratisa inca din copilarie cand dormeam afara langa oi, si in nopti senine priveam cum cadeau stelele din cer, una dupa alta, lasand cozi mari de lumina in urma lor pana noaptea tarziu.

Ma consultam cu fratele Ilie despre numele constelatiilor, despre mersul astrilor ... pana ce Luceafarul scapara, ca dintr'un amnar lumina sa, semn ca ziua nu e departe. Cele ce nu au aflat ochii mei si sufletul meu, le'oi purta si in neam cu bucuria cu care mi'au fost daruite, cu graiul in care m'am aflat. Stelele, muntii, izvoarele, padurile, pasunile, colibele, casa parinteasca... vor ramane cele mai frumoase... pentru ca asa au rasarit in sufletul meu" 

Preot Traian Mosic

Eheheee dragii mei, cu bucurie in suflet va anunt ca incepand de astazi va urma o serie de povestiri unice si pline de umor cuprinse intr'o carte in editie limitata, a celui care a fost Preot Traian Mosic. Valoarea acestei carti as indrazni sa spun ca este cel putin asemanatoare cu cea a Amintirilor din Copilarie scrise de mult mai celebrul Ion Creanga.

Fericirea face ca am intrat si eu in posesia unui exemplar multumita lui Marcu a lu' Popa Jura care mi'a imprumutat'o pentru a culege si raspandi din ea gandurile unui preot ce a trait printre oamenii de la izvoarele Jiului. Doresc a va avertiza ca unele dintre povestiri nu sunt pentru urechi pudice le voi reproduce in asa cum au fost ele scrise fara a interveni in vreun fel anume atat din respect pentru autorul acestor randuri cat si pentru a pastra intacta savoarea povestirilor.

Le multumesc pe aceasta cale si in mod indirect si urmasilor Preotului Traian Mosic, inginer Teodor Doru si nepotului, inginer Ulpiu Murgu pentru acesta capodopera ce este pacat sa zaca nestiuta in vreun colt prafuit de biblioteca fara a fi cunoscuta de oamenii printre care a trait  Preotul Traian Mosic.

In curand va urma o prima povestire "stati pe receptie!" ;) 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Scurt Istoric al mineritului în Valea Jiului

Scurt istoric al bastinasiilor din Valea Jiului - Momarlanii

A fosta odata Uzina de Reparat Utilaj Minier Petrosani (U.R.U.M.P) - Locul unde a luat nastere "Coloana Infinitului lui Brancus"